Constituită în septembrie 2006 ca persoana juridica de drept privat, fără scop patrimonial, Asociația “Compassion & Care” este condusa de un Consiliu Director format din trei membri:

Paula-Oprea

Paula Oprea

Președinte

Absolventa a Facultății de Cultura si Religii a Academiei Internaționale pentru Studiul Istoriei, Culturii si a Religiilor din București, are experiența de peste 20 de ani in lucrul in domeniul ONG, pe probleme specifice femeilor, timp in care a participat la numeroase conferințe, semănării, traininguri, in domeniile leadership si management.

Un punct important in dezvoltarea sa profesionala l-a constituit efectuarea unui stagiu de pregătire in administrația si managementul serviciilor sociale in Statele Unite ale Americii.

Încurajata de apropiații care i-au văzut potențialul, s-a decis sa transforme in realitate un vis mai vechi: a absolvit Facultatea de Psihologie in cadrul Universității Hyperion București, specializându-se apoi în psihoterapie experiențială în cadrul Societății Romane de Psihoterapie Experientiala Romana – Institutul SPER.

Margareta Oprea

Vicepreședinte

Specializata in asistenta sociala, cochetând pentru o vreme si cu psihologia, înțelege bine problematica abuzurilor in familie, dedicând din timpul si energia ei pentru a sprijini aceste persoane vulnerabile.

Margareta Oprea
Cristina Gogan

Crinela Gogan

Secretar

Prin educație, este asistent de farmacie. Are de-a face in fiecare zi cu suferința, sub forma bolilor si a durerilor asociate acestora, însă își face timp întotdeauna pentru a contribui la alinarea suferinței si sub forma asistării persoanelor afectate de violenta intrafamiliala.

Misiunea noastra este sa asistam femeile si copiii care sufera datorita violentei domestice, în vederea protejarii lor, a schimbarii situatiei abuzive si a reintegrarii în societate.

Viziunea noastra este sa acordam beneficiarilor nostri atat rezidenta temporara cat si consiliere sociala, psihologica si juridica, prin:

•    infiintarea unui centru de consiliere (care este deja operational)
•    infiintarea unui centru de recuperare
•  dezvoltarea unui program educational care sa le permita beneficiarelor noastre sa deprinda noi abilitati / meserii cu ajutorul carora sa se poata sustine financiar la iesirea din centrul de recuperare,

toate acestea având ca scop vindecarea emoțională și reintegrarea socială a acestora.

Obiective:

•    desfasurarea unei campanii de informare la nivel judetean cu privire la fenomenul violentei domestice si al serviciilor oferite de centrul nostru;
•    crearea de parteneriate / conventii de colaborare cu organizatii similare din tara si strainatate;
•    deschiderea si operarea unui centru de recuperare.

Principii de lucru:

Toleranta zero fata de violenta domestica – Avandu-si originea in profunzimea convingerilor noastre, toleranta zero fata de violenta domestica este unul din principiile de baza si totodata forta motrice a intregii noastre activitati.

Siguranta – Plecand de la premisa ca siguranta este una dintre nevoile stringente ale femeilor care sufera din cauza violentei domestice, eforturile noastre sunt orientate spre crearea unor medii in care beneficiarele se se simta in deplina siguranta.

Dubla focalizare – Departe de a ne erija in postura de ‘salvatori’, punem accent atat pe dezvoltarea capacitatii beneficiarelor de a lua decizii cu privire la viata personala, pentru a sti cum sa raspunda unei relatii abuzive si cum sa-si dezvolte noi mecanisme de abordare a situatiilor critice, cat si pe sprijinul concret pe in care il putem da in fiecare situatie particulara.

Respect fata de decizia luata de beneficiar – Dupa ce beneficiarele sunt informate asupra tuturor posibilitatilor si oportunitatilor pe care le au, respectam si sprijinim decizia luata de ele, chiar daca este contrara asteptarilor noastre.

Confidentialitate – Una din preocuparile noastre cele mai importante este pastrarea confidentialitatii asupra identitatii beneficiarelor, precum si asupra datelor si informatiilor furnizate de acestea, ca modalitate de protejare a tuturor celor implicati in proces (beneficiare, voluntari, personal angajat). Dat fiind specificul domeniului de activitate, nerespectarea confidentialitati atrage dupa sine consecinte extrem de severe.

Respectul fata de beneficiari – Indiferent de pozitia sociala, gradul de educatie, etnie, convingeri religioase, noi consideram ca oamenii sunt egali si merita sa fie tratati cu demnitate si respect.

Profesionalism – Serviciile noastre sunt oferite de personal de specialitate, selectat cu atentie in functie de pregatire, experienta, abilitati si caracter. Echipa noastra de specialisti este instruita sa recunoasca diferitele nevoi, exprimate sau neexprimate, ale beneficiarelor, vazute din perspectiva acestora, si sa le adreseze intr-o maniera optima.

Formare profesionala continua – Pentru imbunatatirea constanta a programelor si serviciilor furnizate, incurajam si sprijinim participarea personalului angajat si a voluntarilor la cursuri de perfectionare, specializare, conferinte, seminarii, etc., in functie de nevoile de formare identificate.